خبرگزاری کرمان امین
پایگاه خبری اجتماعی و فرهنگی

سه پرسش کوتاه از شهباز حسن‌پور بیگلری

حالا که بنای آمدن ندارد

کرمان امین – محسن قائمی؛ آقای حسن‌پور اعلام کرده که برای دوره بعد نامزد نمایندگی حوزه انتخابی بردسیر و سیرجان نخواهد شد. او شانزده سال بر این صندلی تکیه زده بود و روزهای پر فراز و نشیبی را تجربه کرده است.

بنا داشتم نزدیکی‌های انتخابات، اگر شرکت کرد، این سوالات را بپرسم؛ اما حالا که گفته نمی‌آید، بهتر دیدم الان بپرسم. الان یعنی بعد از «سفر رئیس جمهور با محوریت آب به کرمان» و «آغاز به کار آزمایشی معدن درآلو».

ضمن تشکر از خدمات او در این شانزده سال، به عنوان یک شهروند از نماینده مجلس شهرم می‌خواهم به این سه پرسش پاسخ دهد.

  1. شما در یک سخنرانی، از معدن درآلو ذیلِ شهرستان رابر نام بردید [فایل این سخنرانی موجود است] قبلاً دوستان‌تان می‌گفتند که شما به جد پیگیر مسئله معدن و احقاق حق شهرستان بردسیر در این زمینه هستید؛ اگر تلاشتان به ثمر نشسته چرا چنین حرفی زدید؟ اگر به ثمر ننشسته توضیح دهید چه کردید و چرا پیگیری‌هاتان به نتیجه دلخواه مردم بردسیر ختم نشد؟ [البته همه می‌دانند که این ماجرای کهنه به لحاظ قانونی به نفع مردم بردسیر تمام خواهد شد؛ مگر آن‌که مسائلی فراتر از قانون وجود داشته باشد.]
  2. تازگی‌ها جناب رئیس جمهور سفری با محوریت مدیریت آب به استان کرمان داشتند. شما هم آن سفر را پر خیر و برکت عنوان کردید. بفرمایید آیا پیگیر انتقال آب خلیج فارس به پروژه‌های فولادی بردسیر شدید؟ طبق قولی که مسئولان گهرزمین در روز کلنگ‌زنی پروژه‌هاشان دادند، بناست آب مورد نیاز آن‌ها از خلیج فارس تأمین شود. یادشان که نرفته؟ شما چطور؟ فراموش که نکردید بناست انشعابی از آب خلیج فارس به بردسیر بیاید؟ لطفاً در مورد تلاش‌هایتان در این مورد اطلاع‌رسانی شفاف داشته باشید؛ چرا که در سفر اخیر و به گواه رسانه‌ها یک جمله راجع به انتقال آب خلیج فارس به بردسیر از دهان آقای رئیس جمهور درنیامد.
  3. ضمن تشکر دوباره از خدماتتان در عرصه‌های مختلف، بفرمایید طی این شانزده سال، در دو زمینه «تأمین زیرساخت‌های فرهنگی» و «حفظ محیط زیست» شهرستان بردسیر، چه اقدامات و پیگیری‌هایی از سوی شما انجام شده است؟چرا بردسیر همچنان در بدیهی‌ترین زیرساخت‌های فرهنگی نظیر سالن آمفی تئاتر استاندارد، پلاتو، مجتمع فرهنگی و هنری و… کمبود دارد و در حوزه محیط زیست چرا استفاده بی‌رویه از منابع آبی، مشکل آرسنیک آب، از بین رفتن گونه‌های جانوری و گیاهی و… به طور کامل حل نشده است؟

در پایان ذکر این نکته ضروری است که شما در بزنگاه انتخابات همیشه تأکید کرده‌اید، که بخشی از موفقیت‌های شهرستان در امور اجرایی مربوط به نمایندگی شماست و در توجیه این تناقض که نماینده مجلس قانون‌گذار است و نمی‌توان مثلاً «رتبه اول اشتغال در استان» را به پای او نوشت، فرموده‌اید این موارد ذیلِ وظیفه «نظارت بر اجرای قانون» نمایندگان است و شما از این طریق توانسته‌اید در این موفقیت‌ها سهیم باشید. با همین فرمول، باید گفت که سه سوال بالا، اگرچه به ظاهر ربطی به مسئولِ قانون‌گذار ندارند، اما به قول خودتان ذیلِ وظیفه «نظارت بر اجرای قانون» شما می‌گنجیده‌اند و طبیعتاً باید پاسخگوی آن‌ها باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.