خبرگزاری کرمان امین
پایگاه خبری اجتماعی و فرهنگی

بخشش چهار محکوم به اعدام در بردسیر

به یاری مردم، مسئولین و جوانمردی اولیای دم رخ داد

به گزارش کرمان امین به نقل از روابط عمومی فرمانداری بردسیر، طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری کرمان، معاونین ایشان، دادستان استان، حمزه وفایی فرماندار، امام جمعه، رئیس دادگستری، دادستان، اعضای شورای تامین و جمعی از مسئولین استان و شهرستان از چهار خانواده ای که از حق قصاص نفس خود گذشتند، در محل امامزاده سید محمد(ع) تقدیر بعمل آمد.

خانواده یکی از مقتولان در یک اقدام خداپسندانه مبلغی را که بابت دیه در قبال عفو محکوم دریافت کرده بودند را به احداث یک آزمایشگاه پزشکی در شهر بردسیر اختصاص دادند.

بنابه‌درخواست خانواده مقتول، نام متوفی به‌عنوان یادبود بر روی این آزمایشگاه گذاشته خواهد شد. مرحوم محسن بهاالدینی در تیرماه ۱۴۰۰ به دلیل اشتباه یک شکارچی به‌طور غیرعمد مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

همچنین دوازده محکوم به حبس مرتکب جرائم غیرعمد نیز با مساعدت انجمن حمایت از زندانیان بردسیر و خیرین شهرستان در جلب رضایت شاکیان، امروز بدون خبر قبلی از زندان آزاد شدند.

این افراد حتی نمی‌دانستند قرار است چهارشنبه دو اسفند آزاد شوند. به آنها گفته شده بود باید سوار ماشین شوند و به جایی خارج از زندان بروند. آنها در لحظه مواجهه باخبر آزادی‌شان، بهت‌زده و شگفت‌زده بودند. هرکدام قریب سه سال از حکم حبسشان باقی‌مانده بود.

همچنین دوازده سری جهیزیه به نوعروسان و تازه‌دامادها، خانواده‌های تحت حمایت انجمن حمایت از زندانیان بردسیر اهدا شد و ۱۵۰ بسته مواد غذایی جمعاً به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان به خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت اهدا شد.

در ادامه کلنگ احداث آزمایشگاه با حضور رئیس‌کل دادگستری استان کرمان و دادستان کرمان، رئیس دادگستری بردسیر و داستان بردسیر، فرماندار، امام‌جمعه، اعضای هیئت‌مدیره انجمن حمایت از زندانیان بردسیر و خانواده متوفی به زمین زده شد. همچنین کلنگ احداث ساختمان اداری و مرکز تجاری انجمن حمایت از زندانیان بردسیر واقع در ورودی شهر بردسیر در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع و کلنگ یک مرکز خدماتی، رفاهی و تفریحی در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع واقع در کمربندی شهر بردسیر به زمین زده شد. کاربری هر دوی این مراکز تجاری بوده و زمین آنها از سوی اداره راه و شهرسازی تامین شده است.

در این آیین که در حرم مطهر امامزاده برپا شد، شاخه‌های گل تقدیم خانواده‌های مقتولین شد. مادران و پدرانی که عفو و بخشش یک محکوم به قصاص را به‌جای طناب دار برگزیدند و این‌گونه با خدای خود معامله کردند تا از این جانِ دوباره دادن، خانه آخرت خود و عزیز ازدست‌رفته‌شان را با لطف بیکران الهی آباد کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.