خبرگزاری کرمان امین
پایگاه خبری اجتماعی و فرهنگی

نامه سرگشاده به جناب آقای معتمدی‌زاده منتخب مردم بردسیر و سیرجان

جناب آقای معتمدی‌زاده

منتخب محترم مردم بردسیر و سیرجان

با سلام و احترام

حالا که سیل تبریکات دوستانِ قدیمی و رفقای تازه بعد از انتخاباتتان تمام شده و برخی دوستان، که پروفایل‌شان را مزین به عکس‌های با شما کرده بودند، لابد الان که مطمئن شده‌اند کمال ارادتشان بر شما مسلم شده، آن را تغییر داده‌اند، گمان می‌کنم کمی فراغت حاصل کردید تا پیش از آغاز رسمی فعالیت‌تان، بیندیشید که چه چیز را با چه تدبیری، کجا و در چه زمانی باید انجام داد. نمایندگی مردمان ایران مسئولیت بزرگ و چند بُعدی است که امیدواریم از پس آن برآیید.

بنده به عنوان یکی از شهروندان بردسیری که مدتی است در فضای رسانه‌ای این شهر فعالیت می‌کنم، خواستم آن چه را که به زعم خودم در این شهر مهم است و اولویت دارد، خدمتتان فهرست کنم. قبل از آن، این نکته را یادآور شوم که نماینده قبلی ما، هیچ اعتقادی به تفکیک و استقلال قوا نداشت و هرکار مثبتی در هر حیطه‌ای را پای خود می‌نوشت و چه بسا واقعاً هم دخیل بوده؛ کمااین‌که شواهدی هم بر برخی مدعاهایش وجود داشته و دارد. به هر صورت فهرستِ پیشِ رو با این پیش فرض ارائه می‌شود که شما نیز مثل او، دستتان برای مؤثر بودن در امور باز است. ان شاءالله!

۱- معدن مس درآلوی بردسیر که لابد از چند و چونش آگاهید، یک مناقشه کهنه است؛ توقع مردم بردسیر آن است که اولاً حق و حقیقت در رابطه با آن را منطبق بر قانون، شفاف بفرمایید و اگر حقی از بردسیر ضایع شده، تمام قد و بی‌واهمه برای احقاق آن بجنگید.

۲- صنایع مستقر در بردسیر، در کنار همه برکاتی که داشتند، در حوزه پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری، آموزشی و… آن چنان که باید مشارکت ندارند. البته این بدان معنا نیست که هیچ کاری نکرده‌اند؛ اما انصافاً از صنعت پول‌سازی مثل فولاد، بسیار بیش از این‌ها توقع است. لطفاً و لطفاً در این راستا از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده بفرمایید و صنایع را ملزم به ورود به تأمین زیرساخت‌های مهم بردسیر کنید.

اهل فن به خوبی آگاهند که چه کارهایی در چه حوزه‌هایی روی زمین مانده که صنایع می‌توانند به آن‌ها ورود کنند؛ این موارد، صرفاً جهت مثال عرض می‌شود: ۱٫ تأمین شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرهای بردسیر، دشتکار و نگار ۲٫ ساخت شهرک مسکونی برای پرسنل خودِ صنایع ۳٫ ساخت مدارس اختصاصی جهت پرورش نیروی کار خود صنایع ۴٫ تأمین زیرساخت‌های فرهنگی، هنری، بهداشتی و… .

۳- مهمان‌شهر بردسیر یکی از بزرگ‌ترین مرکزهای اجتماع اتباع افغانستانی در کشور است. بردسیر سال‌های زیادی میزبان عزیزان افغانستانی بوده است؛ طی این سال‌ها، مشکلات اساسی میان میزبان و میهمان بسیار بسیار نادر بوده است و ما پذیرای این عزیزان بوده‌ایم؛ اما در حال حاضر مشکلات لازم‌التوجهی در رابطه با مهمان‌شهر وجود دارد. این نوشته بنا ندارد که وارد جزئیات شود و به همین خاطر موارد ذیل برای مثال ذکر می‌شود: ۱٫ جانمایی اشتباه و احتمال در خطر بودن بسترهای تأمین آب بردسیر. ۲٫ ورود اتباع غیرمجاز و افزایش جمعیت غیررسمی مهمان‌شهر. ۳٫ شدت‌گیری انواع اعتیاد در میان اتباع و در نتیجه بالا رفتن آمار جرم.

۴- پیشرفت بردسیر در سال‌های اخیر، به نسبت شهرهای مجاور و خاصه ولایت شما، سیرجان، سرعت کمتری داشته است؛ فارغ از مباحث مختلف دخیل در این امر، این مسئله باعث شده کمی نگاه بردسیر به قانون‌گذاران و سیاست‌گذاران متفاوت شود و به ویژه حسِ تبعیض‌آمیز بودنِ نگاهِ نماینده مشترک، رواج پیدا کند. لطفاً با رعایت انصاف و نگاه یکسان به این دو شهر، تلاش بفرمایید که تجربه این حسِ تلخ برای مردم بردسیر تکرار نشود.

در پایان لازم است عرض کنم که رسیدن به هدفِ عزیزِ تعالی زندگی مردم این دو شهر، بدون هماهنگی با دو قوه دیگر امکان پذیر نیست و بخش مهمی از آن چه که ذکر شد، به طور مستقیم مستلزم وحدت میان شما، فرماندار محترم و سایر نمایندگان نظام در عرصه‌های مختلف است. در این میان فرماندار بومی و محترم شهرستان، جهت تبیین مشکلات و راه حل‌ها بسیار می‌توانند یاری‌رسان باشند.

با آرزوی موفقیت

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه خبری کرمان امین

محسن قائمی

نظرات بسته شده است.