خبرگزاری کرمان امین
پایگاه خبری اجتماعی و فرهنگی

کاهش ۴۳ درصدی آمار طلاق بردسیر

رئیس دادگستری شهرستان مطرح کرد

به گزارش کرمان امین، به نقل از روابط عمومی دادگستری بردسیر، رئیس دادگستری شهرستان بردسیر از کاهش ۴۳ درصدی آمار پرونده‌های طلاق در ده ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
محمد سالاری اظهار داشت: انجام اموری همچون اقدامات پیشگیرانه در حوزه طلاق، عملکرد تخصصی مراکز مشاوره خانواده و نیز تلاش همکاران در شوراهای حل اختلاف سطح شهرستان موجب کاهش ۴۳ درصدی آمار طلاق در سال جاری گردیده است.
وی انجام مشاوره‌های قبل از ازدواج برای زوج های جوان را ضروری و مؤثر در کاهش هر چه بیشتر این آمار دانست و گفت: یکی از مصوبات اخیر شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، برگزاری جلسات مشاوره قبل از ازدواج، پیش از مراجعه زوجین به دفاتر رسمی ثبت ازدواج و انجام مراحل قبل از ازدواج است که قطعاً تاثیر بسزایی در کاهش طلاق خواهد داشت.
سالاری ضمن بیان این مطلب که بر‌اساس آمارهای موجود و پژوهش‌های انجام شده، متأسفانه میزان طلاق در سال‌های آغازین زندگی مشترک، رقم بالایی را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: عواملی همچون دخالت اطرافیان و خانواده، عدم تعهد اخلاقی زوجین، بیکاری، اعتیاد و… همواره از جمله دلایل بروز اختلافات خانوادگی بوده و بر همین اساس این امر نیازمند برنامه‌ریزی و سیاست گذاری مسؤولان می‌باشد.
این مقام قضایی با بیان این موضوع که خوشبختانه تعداد قابل توجهی از موارد ارجاعی به مراکز مشاوره شهرستان به سازش منتهی می شود افزود: از ابتدای سال جاری در این شهرستان هیچ دادخواست طلاقی از سوی مراجع قضایی اجابت نشده است مگر اینکه زوجین متقاضی طلاق در کلاس‌های مشاوره شرکت کنند و اگر این کلاس‌ها تاثیری بر تصمیم آن‌ها نداشت، با گواهی شرکت در جلسات مشاوره، درخواست طلاق پذیرفته می‌شود.
رئیس حوزه قضایی شهرستان بردسیر در خاتمه نقش رسانه‌ها در پیشگیری از طلاق را بسیار مؤثر دانسته و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها با ارایه مطالب و محتوای کارشناسانه در خصوص مهارت‌های حل مشکل، حل بحران و تبیین ملاک‌های ارزشی و منطقی مانند مسایل دینی، اخلاقی، فرهنگی می‌توانند در این زمینه به خوبی اثرگذار باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.