خبرگزاری کرمان امین
پایگاه خبری اجتماعی و فرهنگی

آغاز طرح نظارت دامپزشکی بر مواد پروتئینی: از مزرعه تا سفره

غلامحسین بهزادی سرپرست شبکه دامپزشکی بردسیر عنوان کرد.

کرمان امین- زهرا بیرمی‌نیا؛ سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر، از آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد پروتئینی خبر داد. این طرح ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، هم زمان با کل کشور در بردسیر نیز برقرار شده است. غلامحسین بهزادی تأکید کرد: دامپزشکی با استفاده از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی به‌صورت شبانه‌روزی نظارت بر تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل دامپزشکی در عرضه فرآورده‌های خام دامی بیان داشت: امسال نیز همانند سال گذشته طرح ملی تشدید نظارت‌های دامپزشکی برای حفظ سلامت و بهداشت مردم از مزرعه تا سفره اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که این طرح که از ۱۹ اسفندماه شروع شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، افزود: روزانه دو گروه ثابت و دو گروه سیار در شهرستان بردسیر فعال هستند.

بهزادی گفت: شبکه دامپزشکی در جهت تأمین امنیت غذایی شهروندان، حفظ بهداشت و سلامت جامعه به تشدید نظارت‎های بهداشتی خود در این ایام پرداخته است؛ دامپزشکی به منظور نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید (مرغ و ماهی)، شیر، تخم مرغ، عسل و… با حداکثر توان پرسنل شبکه، اکیپ‌های نظارتی خود را فعال کرده و به طور مشترک با دستگاه‌های اجرایی مرتبط، گشت‌های بازدید در دو نوبت صبح و بعد از ظهر ترتیب داده است؛ در جریان این تدابیر نظارتی، تمام فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و غیر قابل مصرف برای انسان جمع‌آوری، ضبط و معدوم خواهد شد.

بهزادی در پایان از شهروندان بردسیری خواست در هرکجای شهرستان، در صورت مشاهده تخلف در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۳۴۳۳۵۲۰۱۱۹ یا به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی، گزارش دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.