خبرگزاری کرمان امین
پایگاه خبری اجتماعی و فرهنگی

مظلومیت کرمان و دو سر طناب سیاست

سخنی در باب اظهارنظرها درباره حادثه کرمان

کرمان امین – محسن قائمی؛ کرمان هفته گذشته عزادار شد، وحشتناک هم عزادار شد. همه آن‌چه بر سرمان آمد، بماند. گفتن ندارد. چیزی جز داغ دل تازه کردن نیست؛ اما دو اظهارنظر پس از این رویداد، بدجور جگرخون‌کن بود. دو اظهارنظر از دو سرِ مخالفِ طنابِ سیاست. این نوشته کوتاه راجع به این دو اظهارنظر است.
۱٫ اولین اظهارنظر از نشریه کیهان است، در مرکز تهران. کیهان سیزده دی ماه، در قالب یادداشت روز مطلبی منتشر کرد با عنوان انتقام با قید فوریت! در بخشی از این نوشته آمده است: «اگر پاسخ متناسب، حساب شده و «فوری» به این ترورها داده نشود، قطعا این ترورها ادامه خواهد داشت حتی در تهران!» آن‌چه از نظر من زننده است واژه «حتی» در این مطلب است. یعنی چه «حتی» در تهران؟! اگر منظورتان این است که تهران پایتخت و بالطبع مهم‌تر است، باید بگویم در کرمان مسئول یا نهادی دولتی منفجر نشده که استدلال کنیم مثلا حالا که شهرداری کرمان را منفجر کرده‌اند اگر اهمال‌کاری کنیم ریاست جمهوری را منفجر می کنند. (اگر این طور بود حرف کیهان توجیه داشت) باید به کیهان و کیهانیان یادآور شد در کرمانِ ما، مردم کشته شدند، امینت مردم و تامین آن دیگر کرمان و لرستان و تهران ندارد. این چه حرفی است که اگر فلان کار را نکنیم ممکن است حتی در تهران هم مردم بکشند؟ مگر خون تهرانی‌ها از کرمانی‌ها رنگین‌تر است؟!
مردم قبل و بعد از حتی جای نمی گیرند. مردم در ایرانی بودن همه در یک سطح هستند و نمی‌توان و نباید به گونه‌ای سخن گفت که این طور القا شود عده‌ای از عده‌ای دیگر مهم‌ترند.
کیهان همیشه تلاش کرده هرچه خوبان همه دارند، یکجا داشته باشد! نمی‌دانم این نگاه مرکزگرای خودبزرگ بینش را دیگر کجای دل‌مان بگذاریم.
۲٫ اظهار نظر دوم از علی کریمی است. اسطوره فوتبال ایران استوری گذاشته “برای غذای نذری بری، انتقام سخت نصیبت بشه!” و در آخر هم هشتگ کتلت!
خداوندا! این سطح از وقاحت را چطور هضم کنیم؟ کی یاد گرفتیم از کشته شدن جمعیتی از مردم هم‌وطنمان خوشحال شویم؟! باید از ماردونای آسیا پرسید: مشتی! شما که خودت نذری پخش کن بودی، این چرخش  ۱۸۰ درجه‌ای از کجا آمد؟! حالا چرخیدی که چرخیدی! خیلی‌ها می‌چرخند، ۱۸۰ هم می‌چرخند؛ چرخنده در مملکت زیاد داریم؛ بی‌انصاف! این‌ها که کشته شدند همان‌ها هستند که در استادیوم‌ها یا پای تلویزیون برای تو دست زدند و هورا کشیدند. تروریست‌هایی که همه دنیا، حتی رفقای خودت، از تروریست بودن‌شان مطمئن هستند، بچه دو ساله در کرمان کشته‌اند و تو هشتگِ کتلت می‌زنی؟! ارباب تکنیک! مسابقه را اشتباه گرفتی؛ این‌جا جای سیاسی‌بازی نیست. قریب صد نفر ایرانی را که به معنای کلمه مردمِ ایران بودند، داعشی‌های تروریست کشته‌اند، تو و تیمت شاد هستید؟! کی چنین هیولایی شدی جادوگر؟!
دریبل خوردی علی‌آقا، بدجور دریبل خوردی!

1 نظر
  1. محمد می گوید

    نقدی بسیار زیبا و‌ پر معنا.احسنت.کمی دلمان آرام گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.