خبرگزاری کرمان امین
پایگاه خبری اجتماعی و فرهنگی

چشم نوازی عکس های هنرمند بردسیر بر دیوارهای نگارخانه ای در رفسنجان

معرفی نمایشگاه تلفیقی عکس و نقاشی گالری باران در رفسنجان

کرمان امین – محسن قائمی؛

 

سیدعلی حسینی از جمله هنرمندانی است که در زمینه‌های گوناگونی تلاش هنری داشته است. او تاکنون در دف‌نوازی، نقالی، منبت‌کاری، عکاسی و تئاتر آثاری از خود برجای گذاشته؛ البته نباید گمان کرد که طبع‌آزمایی او در زمینه‌های گوناگون و بعضاً دور از هم، صرفاً از سر تفنن بوده است. او در همه زمینه‌های ذکر شده آموزش‌های طولانی مدتی را در سطح شهرستان، استان و بعضاً کشور گذرانده است. گواه این مدعا آن است که این هنرمند اخلاق‌مدار بردسیری، در عکاسی عنوان بین‌المللی کسب کرده و در نقالی چندین عنوان کشوری و استانی در کارنامه دارد.

از چهارشنبه ۲۳ آذر به مدت سه روز آثاری از سیدعلی حسینی در نمایشگاهی تلفیقی در رفسنجان به نمایش در آمده است. یک نمایشگاه منحصر بفرد و در نوع خود بدیع. ماجرا از این قرار است که گروهی از نقاشان جوان رفسنجانی به سرپرستی سرکارخانم «عاطفه نوعی» چندی از عکس‌های پرتره سیدعلی حسینی را نقاشی کرده‌اند و این‌چنین، نمایشگاهی تلفیقی از عکس‌ها و نقاشی‌ها به دست آمده است. آن‌جا مخاطبان ضمن لذت بردن از ظرافت‌های عکس‌برداری حسینی، می‌توانند چیره‌دستی نقاشان در به نگارش در آمدنِ عکس‌ها به تماشا بنشینند. در مواردی این‌قدر این نقاشی‌ها شبیه به اصل خود است که تشخیص عکس از نقاشی سخت می‌شود. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا پایان روز جمعه به رفسنجان، خیابان مطهری، کوچه مطهری یک، پلاک بیست مراجعه کنند.

سیدعلی حسینی از معدود عکاسانِ استان است که به طور تخصصی پرتره کار می‌کند و در سوژه‌یابی به شدت حرفه‌ای است. چهره‌هایی که روزانه بارها شبیه آن‌ها را می‌بینیم، با گذر از تونلِ لنزِ دوربین حسینی تبدیل به سوژه‌هایی منحصربفرد شده‌اند. من از دیدن این نمایشگاهِ خلاق بسیار لذت بردم و امیدوارم به همت اداره فرهنگ و ارشاد بردسیر [که طبق گفته حسینی، کمک بسیار شایانی در برپایی این نمایشگاه داشته است.] و سایر متولیان و دلسوزان فرهنگی شهرمان، بتوانیم این آثار را در بردسیر هم به نظاره بنشینیم.

هنردوستان بردسیر این حق مسلم را دارند که آثار همشهری هنرمندشان را در شهر خودشان ببینند و متقابلاً هنرمندان این شهر نیز مسلماً این حق را دارند که بتوانند آثارشان را در محیطی مناسب و درخور برای بردسیر و بردسیریان در معرض دید عموم بگذارند.

به نوبه خودم به سیدعلی خان حسینی و سرکارخانم عاطفه نوعی تبریک می‌گویم و از همه کسانی که در راستای برپایی این نمایشگاه زحمت کشیدند، خاصه ریاست اداره ارشاد بردسیر تشکر می‌کنم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.