خبرگزاری کرمان امین
پایگاه خبری اجتماعی و فرهنگی

صنایع بردسیر مسئولیت‌های اجتماعی خود را پاس نداشتند

رئیس دادگستری بردسیر عنوان کرد؛

به گزارش کرمان امین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل کرمان، محمد سالاری روز یکشنبه اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی وظیفه‌ای است که صنعت در قبال بهره‌برداری از منابع یک منطقه نسبت به میزبانان خود و بومیان آن برعهده دارد و صنایع مستقر در بردسیر با وجود استفاده از امکانات و منابع شهرستان در این خصوص اهتمام لازم را ندارند.

وی عنوان کرد: صنایع بزرگ با وجود استفاده از منابع شهرستان و هوای پاک و همچنین آلایندگی های زیست محیطی که لاجرم ایجاد می کنند متاسفانه آن چنان که شایسته است در اجرای مسئولیت های اجتماعی خود جدیت و اهتمام لازم را ندارند.
این مقام قضایی افزود: نقش صنایع در توسعه شهرستان برخلاف سایر شهرستان هایی که میزبان صنایع مشابه هستند، آشکار نیست.

وی اضافه کرد: براساس بررسی های به عمل آمده به نظر می رسد باوجود نارسایی های موجود در حوزه های امنیتی، آموزشی، ورزشی، مذهبی و تفریحی در شهرستان، صنایع مستقر هیچ اقدام شایسته ای را در این خصوص انجام نداده اند.

این مسئول قضایی گفت: یکسری کارهای خیرخواهانه توسط صنایع در سطح شهرستان انجام می شود که این اقدامات را با عنوان مسئولیت اجتماعی نمی توان درنظر گرفت.

سالاری خاطرنشان کرد: قدم‌های برداشته شده از سوی برخی شرکت‌های صنعتی مستقر در شهرستان نسبت به ظرفیت‌ها و توانمندی بزرگ صنایع و در مقابل مشکلات عدیده ای که برای مردم این شهرستان ایجاد شده بسیار ناچیز است.

رییس دادگستری بردسیر اظهارداشت: مکاتباتی در خصوص مشخص شدن میزان مسئولیت های اجتماعی صورت گرفته و دستگاه قضایی شهرستان به طور جدی پیگیر این مساله و احقاق حق مردم خواهد بود.
سالاری گفت: در این مسیر به منظور حمایت از حقوق مردم شهرستان بردسیر در برخورد قانونی با مسئولان و صنایع متخلف، کوچکترین اغماضی صورت نخواهد پذیرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.