خبرگزاری کرمان امین
پایگاه خبری اجتماعی و فرهنگی

بی میلی مدیران فولاد بردسیر نسبت به تیم داری در فوتسال

مدیرکل ورزش و جوانان استان عنوان کرد؛

به گزارش کرمان امین به نقل از ایسنا؛ میثم پاریزی روز دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی به پرسش حامد سالاری خبرنگار ایرنا در خصوص استفاده نکردن برخی باشگاه‌ها از بازیکنان بومی و زدوبندهای علنی دلالان با باشگاه‌ها پاسخ داد.

وی تصریح کرد: در این زمینه پیشنهاد ‌دادیم که کمیته‌ای متشکل از اداره کل ورزش و جوانان استان، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات بر هزینه کرد باشگاه ها و قراردادها نظارت‌ کنند.

پاریزی ادامه داد: در این زمینه باشگاه ها توجیهاتی داشتند اما مواردی مطرح شد که سازوکاری تعریف کنیم که بر عملکردها و قراردادها نظارت داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان کرمان اظهار داشت: زمانی که در فوتبال با شخصی قرارداد می بندیم نمی توان معیار مشخصی برای آن تعریف کرد و بر این اساس پرداختی ها انجام می شود.

وقتی مدیران برنامه بیشتر می‌گیرند

وی در عین حال با اشاره به پدیده دیگری در این زمینه گفت: سهم مدیران برنامه از برخی قراردادهای بازیکنان فوتبال و مبلغی که از باشگاه‌ها دریافت می‌کنند، حتی بیش از بازیکنان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: اگر فوتبال پایه را در استان کرمان در شهرستان های مستعد به صورت مستمر پیش ببریم آن زمان این ظرفیت بومی خواهد شد، قراردادها نیز صرف بازیکنان بومی می‌شود و باشگاه‌ها هم می‌توانند برای شهرشان کارهایی انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه لابی در فوتبال استان کرمان وجود دارد گفت: از زاویه های دیگر و با نگاهی که به فوتبال داریم، در سطح لیگ برتر فعالیت‌ها و ورود می‌تواند سازنده باشد و به نشاط اجتماعی کمک کند.

پاریزی با اشاره به ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور و بیشترین رصد اخبار و اطلاعات، تصریح کرد: افکار عمومی این ورزش را دنبال می کنند، حتی از استان‌هایی که در این لیگ، تیمی ندارند.

وی بیان داشت: رقم و عدد قراردادهای لیگ برتر فوتبال کشور بسیار بالا رفته اما پولی که در بین هر ۱۶ تیم فوتبال کشور هزینه می شود، بین ۲ تا سه هزار میلیارد تومان سالانه ‌است که باتوجه به تاثیرگذاری آن بر شادی مردم عدد زیادی نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه سطح فوتبال ما حرفه ای است افزود: میزان قراردادها با میزان دریافت در سال‌ نگاه ها را به این حوزه بدبین می‌کند.

اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه در هفته تربیت بدنی و ورزش کرمان

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۱۲۰ زمین چمن مصنوعی در استان به بهره‌برداری رسیده، یک ورزشگاه ۳۰ هزار نفره و ۲ ورزشگاه ۱۰ هزار نفره فوتبال نیز اکنون در استان مراحل اجرایی را می‌گذرانند که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

پاریزی با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش و گرامیداشت یاد ۴۶۷ شهید گلگون کفن ورزشکار استان کرمان افزود: افتخار داریم شهید سلیمانی از ورزشکاران و پهلوانان دیار کریمان بوده است.

پاریزی تاکید کرد: بیش از ۴۰۰ برنامه ورزشی در این هفته برگزار شد که جای قدردانی از دست اندرکاران آن را دارد.

برگزاری برنامه های فرهنگی برای بانوان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در ادامه با بیان اینکه یکهزار و ۱۶۰ برنامه مختلف ورزشی فرهنگی در یک سال گذشته برای حوزه بانوان برگزار شده است گفت: همچنین ۱۰۵ اعزام کشوری از سال ۹۹ تاکنون برای تیم‌های بانوان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تا حد امکان از بانوان کرمانی حمایت کرده‌ایم عنوان کرد: ۴۲ بانوی ملی پوش از این استان در تیم‌های ملی کشور فعال هستند.

۲۰۸ هزار مترمربع به فضای ورزشی کرمان اضافه شد

وی اضافه کرد: میزان ۲۰۸ هزار متر مربع طی ۲ سال گذشته به فضای ورزشی استان اضافه شده است.

پاریزی با اشاره به اینکه در سال گذشته رتبه سوم پروژه‌های افتتاح شده ورزشی در سطح کشور را داشتیم افزود: افزون بر ۹۲ میلیارد تومان برای احداث ۱۲۰ پروژه ورزشی استان در سال گذشته هزینه شده است.

کرمان مهد ورزش‌های پارالمپیکی است

وی همچنین بیان داشت: چهار ورزشکار کاروان ۶۳ نفری پارالمپیک توکیو، از استان کرمان بودند که سه نفر از آنان صاحب مدال شدند و ۲ نفر مدال طلا گرفتند.

پاریزی افزود: استان کرمان مهد ورزش‌های پارالمپیکی و پارآسیایی است و ورزشکاران در این حوزه خوب وارد شدند و نتایج درخشانی هم برای کشور خود کسب کرده‌اند.

دیدگاه توسعه متوازن

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه نگاه ما به توسعه ورزش، توسعه متوازن است گفت: توسعه ورزش، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به‌دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های ورزشی نیز بایستی متناسب با ظرفیت‌ها و جمعیت هر منطقه باشد و در این خصوص نقشه ظرفیت‌های ورزش استان تهیه می‌شود.

پاریزی افزود: توسعه ورزش قطعاً سلامت جامعه را به‌دنبال خواهد داشت و همگانی شدن ورزش نشاط و شادابی در جامعه ایجاد می‌کند.

مدال آوران مشکل استخدام در دولت را نخواهند داشت

این مسئول گفت: حوزه ورزش باتوجه به مسایل کلان کشور شاید مورد ‌تاکید این روزهای مسئولان نباشد اما دولت سیزدهم  اخیرا نشستی برای مدال آوران المپیک و پارالمپیک برگزار کرد که اتفاق خوب و دلگرم کننده ای بوده است.

وی ادامه داد: جذب قهرمانان ‌در دستگاه‌های دولتی تاکید مقام معظم رهبری بوده و تیمی را وزارتخانه در خصوص شیوه جذب قهرمانان انتخاب کرده و به احتمال زیاد این ورزشکاران در آینده مشکلی برای استخدام نخواهند داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان اضافه کرد: معیار برای عملکرد هیات های ورزشی در گذشته در استان‌ها مشخص می‌شد اما باتوجه به امکانات متفاوت و وضعیت هر هیات که معیاری متفاوت را می‌طلبد، معیار ارزیابی ما آمارهای فدراسیون های ورزشی است.

حمایت از مناطق کمتر برخوردار به باشگاه‌ها اعلام می‌شود

وی گفت: تیمی برای ارزیابی و بررسی ظرفیت های ورزش استان کرمان قرار دادیم که براساس رزومه و شرایط، وضعیت مناطق مختلف استان را مشخص می‌کند.

پاریزی ابراز داشت: در نقشه تدوین شده، حمایت از مناطق کمتر برخوردار به باشگاه ها اعلام می شود و در جاهایی که نپذیرند از ظرفیت قانونی خودمان استفاده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: تمامی باشگاه ها با اجازه اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمان اجازه فعالیت می‌یابند و سعی کردیم برنامه‌ها را در فضای آرام پیش ببریم که آسیبی به باشگاه‌ها وارد نشود.

این مسئول افزود: در این زمینه باشگاه گل گهر سیرجان به دنبال رزومه استان و تقویت رشته ها برای مدال آوری است.

فرایند سرمایه‌گذاری در ورزش کرمان تسهیل می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان همچنین گفت: علاقه‌مندان به سرمایه گذاری با صدور مجوزها، دریافت زمین، ارائه تسهیلات و با پیوست قانونی می‌توانند در مسیر ورزش فعالیت کنند و با تمامی توان خود برای تسهیل سرمایه‌گذاری در استان کمک می کنیم.

وی با بیان اینکه تسهیلات برای بازسازی و استفاده از ورزشگاه راور به بخش خصوصی پرداخت می‌شود افزود: بخش خصوصی می‌تواند ضمن فعال سازی از این پایگاه درامدزایی کند.

وی تصریح کرد: تیم والیبال فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان نماینده استان قهرمان باشگاه های آسیا شد که جای پرداختن به آن توسط رسانه‌ها وجود دارد زیرا نشاط اجتماعی در جامعه ایجاد می‌کند، این تیم قدرتمندانه مقام قهرمانی را بین باشگاه‌های آسیا کسب کرد که جای تبریک به کل استان دارد.

اندیشه پاک را در ورزش استان جاری می‌کنیم

پاریزی یادآور شد: امیدواریم منافع استان در ارتقای ورزش بومی ما تامین شود و در این راستا اندیشه پاک را در ورزش جاری می‌کنیم.

وی همچنین درباره فوتسال بردسیر گفت: تصمیم مدیران تیم فوتسال فولاد بردسیر بر این است که تیم داری نکنند اما پیگیری می‌کنیم که فعالیت این باشگاه ادامه یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.