خبرگزاری کرمان امین
پایگاه خبری اجتماعی و فرهنگی

بردسیر در رتبه های آخر واکسیناسیون استان

استاندار کرمان مطرح کرد؛

به گزارش کرمان امین به نقل از خبرگزاری مهر؛ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با مهر از مردم خواست در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند زیرا این بیماری به صورت ویژه افرادی که واکسن نزده‌اند را درگیر می‌کند.

سعید صحبتی ادامه داد: هم اکنون در استان کرمان ۱۸۸ نفر بستری هستند که شهرستان کرمان در صدر جدول افراد مبتلا به کرونا قرار دارد.

وی افزود: اگر هم اکنون شاهد افت تعداد موارد بستری و ابتلاء روزانه هستیم فقط به دلیل واکسیناسیون است و بدون شک افرادی که واکسن نمی‌زنند به تهدید سلامت جامعه تبدیل خواهند شد.

اگر هم اکنون شاهد افت تعداد موارد بستری و ابتلاء روزانه هستیم فقط به دلیل واکسیناسیون است و بدون شک افرادی که واکسن نمی‌زنند به تهدید سلامت جامعه تبدیل خواهند شد

وی گفت: طبق آخرین آمار ۵ هزار و ۴۹ نفر کرمانی به دلیل ابتلاء به این بیماری فوت کرده‌اند و این یعنی به همین میزان خانواده‌ها سرپرستان و عزیزانشان را از دست داده‌اند.

صحبتی ادامه داد: امکانات موجود در استان کرمان برای مقابله با موج جدید احتمالی بسیج شده است و بسیاری از کشورها در حال گزارش از وجود واریانت جدید کرونا هستند و اومیکرون دارد به تدریج در جهان گسترش می‌یابد.

وی گفت: اومیکرون بسیار سریع گسترش می‌یابد و می‌تواند کادر درمان استان را با چالش جدی مواجه کند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در کرمان ۳۵ نفر مبتلا و ۶ نفر جان باخته‌اند و زرند، سیرجان و شهربابک در وضعیت نارنجی قرار دارند.

کرمان از میانگین کشور پایین‌تر است

استاندار کرمان نیز در آخرین جلسه ستاد مقابله با کرونا از مردم این استان دعوت کرد هر چه زودتر برای تزریق واکسن مراجعه کنید و در این راستا همه امکانات در اختیار قرار دارد.

علی زینی وند افزود: هم اکنون میانگین واکسیناسیون در کرمان ۸۱ درصد از جمعیت است که این آمار باید به حداقل ۹۰ درصد افراد واجد شرایط برسد.

وی تصریح کرد: برای مقابله با اومیکرون هماهنگی لازم با دستگاه‌های مختلف انجام شده است و همه چیز در حال کنترل دقیق است اما این مردم هستند که با تزریق واکسن می‌توانند از خطرات پیش رو جلوگیری کنند.

مراکز واکسیناسیون با حداکثر توان آماده خدمت رسانی به مردم هستند و از مردم می‌خواهیم در کنار واکسن استفاده از ماسک را ترک نکنند و بدانند که تهدید کرونا تمام نشده است

وی از مردم ۹ شهرستان استان کرمان خواست توجه ویژه ای به تزریق واکسن داشتند باشند و گفت: در این شهرستان‌ها میزان واکسیناسیون کمتر از سایر شهرستان هاست که شامل سیرجان، جیرفت، بردسیر، رابر، بافت، شهربابک، فهرج، ریگان و راور می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به همجواری کرمان با استان‌های مرزی کشور گفت: این مساله در صورت شیوع واریانت جدید در کشور می‌تواند کرمان را با مشکلاتی مواجه کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.