خبرگزاری کرمان امین
پایگاه خبری اجتماعی و فرهنگی

تحقق رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده‌های قضایی شهرستان بردسیر

به همت ریاست دادگستری و دادستان شهرستان صورت پذیرفت

به گزارش کرمان امین به نقل از خبرگزاری میزان؛ مهدی بخشی، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کرمان در شورای انفورماتیک دادگستری کل استان اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون بالغ بر ۳۳۳ هزار و ۱۳۳ پرونده به دستگاه قضایی استان کرمان وارد شده که از این تعداد ۳۳ هزار و ۴۱۳ پرونده به صورت تمام الکترونیکی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی تحقق رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده را یکی از سیاست‌های قوه قضاییه در مسیر هوشمندسازی و بهره گیری از سیستم‌های نوین دانست و ادامه داد: تمامی واحد‌های قضایی مکلف به اجرای سیاست‌های مورد نظر قوه قضاییه هستند و از این رو در استان کرمان، کار رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده‌ها آغاز شده و در جریان است.

بخشی با اشاره به وجود مشکلاتی در مسیر رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده‌ها به ویژه در شعب تجدید نظر، خاطرنشان کرد: مشکلات و موانع پیش روی اجرای این طرح با همفکری روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان جمع بندی شده و پیگیری‌های لازم در سطح کشوری برای حل آن‌ها انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این مطلب که از مجموع ۵۹۹ شعبه استان ۲۵۸ شعبه پرونده بدون کاغذ و الکترونیکی تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: شهرستان‌های انار و بردسیر رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده را محقق کرده اند که جای تقدیر دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.