خبرگزاری کرمان امین
پایگاه خبری اجتماعی و فرهنگی

عوارض فولاد سیرجان ایرانیان باید عادلانه بین نگار و بردسیر تقسیم شود

استاندار کرمان تشریح کرد

به گزارش کرمان امین به نقل از ایرنا؛ استاندار کرمان در خصوص طرح جامع شهر بردسیر گفت: شهرداری ‌نگار به طرح وارد کردن کارخانه فولاد سیرجان ایرانیان به حریم بردسیر معترض است زیرا فاصله این کارخانه تا نگار نزدیک تر است اما براساس طرح این کارخانه در محدوده شهری بردسیر قرار گرفته است.

فداکار افزود: عوارض دریافتی باید به صورت عادلانه بین شهرداری های بردسیر و نگار تنظیم شود و ما نباید به نفع شهرداری خاص تصمیم بگیریم؛ از نظر مسایل شهرسازی منطقی این است که حریم بردسیر محدود به شهر آن بماند اما وارد کردن یک کارخانه به حریم شهری باید براساس عدالت باشد.

وی گفت: جلسه ای با حضور دستگاه های مرتبط و نمایندگان شهرهای نگار، بردسیر و دشتکار با محوریت معاونت عمرانی استانداری برگزار و در این خصوص تصمیم گیری شود.

استاندار کرمان با تاکید بر ضرورت رعایت توسعه متوازن افزود: نباید به گونه‌ای عمل کرد که یک شهر وضعیت بسیار مناسبی داشته و شهر دیگر هیچ چیز نداشته باشد.

سیدمصطفی آیت اللهی موسوی معاون امور عمرانی استاندار کرمان نیز گفت: شهرداری ها برای پرداخت عوارض ساخت و ساز می توانند از این کارخانه به شرط ورود به حریم شهری پول بگیرند و بزرگ شدن حریم شهرها مشروط به توافق شهرهای بردسیر، نگار و دشتکار باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.