خبرگزاری کرمان امین
پایگاه خبری اجتماعی و فرهنگی

برنامه‌ریزی برای دو میلیارد و پانصد میلیون یورو پروژه در بردسیر

مدیرعامل گهر زمین مطرح کرد

به گزارش کرمان امین به نقل از ایرنا؛ سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان گفت: مرحله نخست اطلس سرمایه گذاری در استان کرمان اجرایی گردیده و ضمن تعریف نرم افزار مربوطه، لایه های اولیه آن بارگزاری شده است.

حسین مهرابی روز چهارشنبه در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری کرمان افزود: در این همایش تلاش می شود تمامی حوزه های اقتصادی قابل سرمایه گذاری در استان شناسایی شده و در حقیقت به دنبال استخراج نتایج کاربردی هستیم.

وی تاکید کرد: در پنل های ۱۶ گانه همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان اصرار بر این است که این همایش، خروجی مورد انتظار زمان بندی شده و دستاوردهای کمَی را استخراج کنیم.

تلاش دولت در حذف قوانین مزاحم

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان ادامه داد: تلاش می شود ۲۰۰ پروژه که مبالغ و راه های سرمایه گذاری و نرخ های بازده، مزیت های تخصصی و … آنها مشخص است، در این همایش مطرح گردد.

مهرابی با اشاره به این مطلب که راه طولانی برای فرایند سرمایه گذاری در استان کرمان وجود دارد و زیرساخت های بزرگی در این راستا ایجاد شده، تصریح کرد: تلاش می شود تمام استخراج ها از پنل ها در محورهای برنامه هفتم جای داده شود تا احکام راهبردی مبتنی بر بهره وری را داشته باشیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان گفت: تمام تلاش دولت بر این خواهد بود، قوانین مزاحم را حذف کرده و کمک کند تا با سرعت بیشتری در مسیر توسعه گام برداریم.

۲.۵ میلیارد یورو پروژه در بردسیر اجرایی می شود

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهر زمین نیز گفت: شرکت گهر زمین و گل گهر ۴۰ درصد پشتیبانی فولاد کشور را برعهده دارد و افراد شاخصی برای تحقق این نقش آفرینی و ایجاد اشتغال ۲۵ هزار نفری وقت گذاشته و تلاش کرده اند.
محمد فلاح افزود: شرکت گهرزمین یک میلیارد یورو سرمایه گذاری را داشته و بیش از ۵۰۰ میلیون تن ذخیره باقی مانده دارد و همواره تاکید می شود که خام فروشی صورت نگیرد.

وی تاکید کرد: در تاریخ های خیلی دور معادن بسیار غنی کشور به صورت خام صادر شده و این در حالی است که این استخراج ها با سوبسیدهای دولتی انجام شده است.

وی با اشاره به این مطلب که معادن بسیار زیادی تاکنون کشف نشده است، گفت: متاسفانه به هر دلیلی پهنه های معدنی واگذار نشده که شرکت های توانمند کشور بتوانند معادن جدیدی را کشف کنند تا در سال های آینده با مشکلات روبرو نشویم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهر زمین با اشاره به این مطلب که امیدواریم معادن و شرکت های معدنی را به افرادی دهند که دلال نباشند، گفت: گهر زمین در زمینه های متعددی فعالیت دارد و با توجه به اینکه بزرگترین مشکل کشور در حوزه آب است، در حوزه انتقال اب فعالیت هایی انجام شده است.

فلاح گفت: متخصصان بررسی کرده اند که توسعه های گهر زمین در کدام منطقه باشد، و در این رابطه شهرستان بردسیر پیشنهاد شده است.

وی افزود: دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو پروژه در بردسیر برنامه ریزی شده و به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد و مورد دیگر نیز در جیرفت و در ارتفاعات بین بم و جیرفت خواهد بود.

وی تاکید کرد: گهر زمین دیگر در منطقه جیرفت و در ارتفاعات جبالبارز خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهر زمین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هشت میلیون تن گندله مازاد روی زمین مانده و قیمت آن نیز کاهش چشمگیری داشته است.

فلاح بیان کرد: اعلام برخی تصمیمات در کشور بدون توجه به بازارهای هدف باعث بروز مشکلات می شود و در این رابطه لازم است که وزارت اقتصاد و وزارت امور خارجه به صورتی فعالانه تر ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به اقدامات آغاز شده برای آموزش دانش آموزان و تربیت تکنیسین های متخصص، گفت: انتظار می رود که مدارسی برای تربیت تکنیسین های ماهر ایجاد شود.

حقوق ها در صنایع ساماندهی شود

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهر زمین یادآور شد: در بسیاری از شرکت های بزرگ کشور حقوق های ۱۰۰ میلیون و ۸۰ میلیون در ماه عادی است و یک مرتبه افزایش حقوق ها به نحوی بوده که حقوق برخی مهندسان به ۲۰ برابر حقوق معلمی که فرزند وی را آموزش می دهد، رسیده است و کاش می شد در کل کشور افزایش حقوق را به افرادی می دادند که حقوق آنها از ۱۵ میلیون تومان به پایین بود، زیرا پرداخت اینگونه حقوق ها تناسب زندگی اقتصادی شهرها را به هم می ریزد.

دستگاه قضایی از ریسک مثبت مدیران در مسیر توسعه و پیشرفت حمایت می کند

رییس کل دادگستری استان کرمان هم در این همایش گفت: مطمئن باشید قوه قضاییه از مدیران و سرمایه گذارانی که برای پیشبرد اهداف استان ریسک پذیری مثبت داشته باشد، حمایت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی افزود: همانگونه که خود را موظف می دانیم با فساد مبارزه کنیم،

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.