خبرگزاری کرمان امین
پایگاه خبری اجتماعی و فرهنگی

شب های خوب موسیقیِ بردسیر

نوشتاری در باب شب های موسیقی اسفند 97 شهرستان بردسیر

کرمان امین-محسن قائمی؛ پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته، موسسه طلوع مهر غبیرا «شب‌های موسیقی» برگزار کرد که دستاوردهای موسیقایی خود را ارائه کند و البته در جدایِ از آن چندی از استادانِ مدرس نیز به همراه گروه‌های‌شان به اجرا پرداختند. من پس از دیدن این همایش موسیقیایی به یاد اولین دوره شب‌های موسیقی افتادم. آن زمان، هنوز طلوع مهر غبیرا در بردسیر کار خود را آغاز نکرده بود اما همین تیم مدیریتی در کانون هنر دکتر ناظرزاده مستقر بودند و شب‌های موسیقی را برگزار کردند. آن زمان متنی درباره قوت و ضعف آن برنامه نوشتم که توصیه می‌کنم حتماً آن را اینجا بخوانید. حالا بعد از گذشت چند سال و برگزاری چند دوره، تقریباً هیچکدام از آن مشکلاتی که در آن متن برشمردم در شب‌های موسیقی اسفند ۹۷ خودی نشان نمی‌داد. همه‌چیز برنامه‌ریزی شده‌تر و حرفه‌ای تر پیش رفت.

آن چه خوب بود

نه مشکل صوتی آن‌چنانی، نه عدم هماهنگی در زمان‌بندیِ پارت‌های مختلف برنامه، نه اجراهای سست، نه قیمت بلیت نامتعارف و… . به نظرم این برنامه توانسته بود درصد زیادی از رضایت مخاطبانش را جلب کند. البته نباید از انصاف گذشت و باید به مخاطبان خوب و فهیم و هنردوست نیز دستمریزاد گفت که با متانت و آرامش خود غنای این شب فرهنگی و هنری را افزودند.

نقد برای بهتر شدن

می‌خواهم ضمن تشکر از همه هنرمندان و دست اندرکاران این برنامه، یادآوری کنم که گاهی نقد می‌تواند در آسیب‌شناسی یک پدیده و رفع آسیب‌ها بسیار تأثیرگذار باشد، به همه نقدها به چشم دشمنی و حسادت و خرابکاری و… نگاه نکنیم. گاهی کسی نقد می‌کند برای کمک به بهبود یک پدیده، برای شناساندن آسیب‌هایی که شاید در میان تعریف‌ها و تمجیدها به چشم نمی‌آمدند.

آینده خوب موسیقی

از این‌که شب‌های موسیقی اکنون جایگاه خود را در بردسیر پیدا کرده و هر چندماه دوستداران موسیقی انتظار برگزاری آن را می‌کشند خوشحالم و بسیار خوشحال‌تر بدین خاطر که مدیران موسسه طلوع مهر غبیرا تمام کوشش خود را به کار می‌گیرند که به وقت و پول و حس مخاطبشان احترام بگذارند و به دور از کارهای یک‌شبه و بی‌برنامه، با تلاش وافرِ چندین‌ماهه، خوراک فرهنگی خوبی برای مخاطبشان آماده می‌کنند. این‌ها همه باعث خرسندی است.

به همت هنرمندان عرصه موسیقی بردسیر، با تمرکزی که طی سه، چهار سال اخیر بر روی موسیقی گذاشته شده.مطمئنم آینده خوبی در انتظار این بخش خواهد بود و امیدوارم در عرصه‌های دیگر نیز بتوانیم چنین کار پایه‌ای و زیربنایی انجام دهیم. عرصه‌های نظیر تئاتر، هنرهای تجسمی، ادبیات و… . از مدیران موسسات فرهنگی و هنری خصوصی شهرستان انتظار می‌رود در این زمینه نیز چاره‌اندیشی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.