خبرگزاری کرمان امین
پایگاه خبری اجتماعی و فرهنگی

تغییر بافت جمعیتی دو شهرستان زرند و بردسیر به اکثریتِ افاغنه در آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیش بینی کرد

به گزارش کرمان امین به نقل از ایسنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان طی نشست خبری خود در ۱۱ اردیبهشت ذیل پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد برخی هزینه‌های تحمیلی اتباع بیگانه به حوزه بهداشت و درمان استان کرمان اظهار کرد: بافت جمعیتی دو شهرستان زرند و بردسیر در چند سال آینده به افاغنه تبدیل می‌شود و شهرستان رفسنجان بعد از این دو شهرستان قرار دارد.

دکتر مهدی احمدی نژاد ادامه داد: افاغنه یاد گرفته‌اند که پولی بابت درمان نمی‌پردازند حتی آنهایی که از وضعیت مالی بسیار مطلوبی برخوردارند. در ابتدای بستری می‌گویند ما پولی برای پرداخت نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این مطلب که بیمار ایرانی را نمی‌توانیم رایگان درمان کنیم، تاکید کرد: تعداد زیادی از تخت‌های بخش NICU بیمارستان افضلی پور در اختیار کودکان افغانستانی است و واقعا استان با مشکلات زیادی مواجه شده است. حتی کسانی که کارت اقامتی دارند، بیمه نمی‌شوند.

او در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که جمعیت استان کرمان به سمت سالمندی می رود، در ادامه درباره مسمومیت دانش آموزان گفت: قبل از عید دو سه مرتبه نیروهای ما را فراخوان داشتند و با بررسی سلامت دانش آموزان در بیمارستان مشاهده کردیم که همه سالم بودند و مسموم نشده بودند و قاطعانه اعلام می‌کنم که تاکنون هیچ مورد مسمومیتی در استان کرمان اتفاق نیفتاده است.

همچنین احمدی نژاد با بیان این مطلب که طبق بررسی‌های صورت گرفته، کمبود نیروی پرستار و کادر درمانی یکی از علل مهم نارضایتی هاست، گفت: امسال در بحث بهداشت، ۹۰۰ نیروی استخدامی را خواهیم گرفتیم و ۱۲۰ نیروی پرستاری شرکتی عمدتا در بیمارستان افضلی پور و شهرستان بافت به کار گرفته می‌شوند.

احمدی نژاد در پاسخ به این سئوال که چرا آمار سرطان زیاد شده است؟ عنوان کرد: پیشرفت بسیار تشخیص سرطان و آگاهی مردم دلیل آن است و طبق آزمایشات معاونت غذا و دارو از مواد غذایی، مواد غذایی آلوده نیستند. شاید مورد جزئی باشد که فوری جمع آوری می شوند.

او درباره بیشترین سرطان های شایع در بین مردان استان کرمان گفت: سرطان مثانه در استان کرمان شیوع زیادی دارد و مصرف مواد مخدر یکی از علل سرطان مثانه است. بعد از آن سرطان ریه و پوست است و در میان زنان به ترتیب سرطان پستان، پوست و تیروئید شایع هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این مطلب که حدود ۲۶.۳ درصد مردم کرمان مصرف تنباکو را تجربه کرده اند، افزود: متاسفانه مردم استان کرمان فعالیت بدنی کافی ندارند و ۴۷.۷ مردم استان اضافه وزن دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.