خبرگزاری کرمان امین
پایگاه خبری اجتماعی و فرهنگی

آزادی بیش از هشتاد زندانی جرایم غیرعمد در بردسیر

رئیس دادگستری شهرستان خبر داد

به گزارش کرمان امین به نقل از روابط عمومی داگستری استان، رییس دادگستری شهرستان بردسیر از آزادی بیش از ۸۰ زندانی جرائم غیرعمد و ۶ محکوم به قصاص در یک سال گذشته در این شهرستان خبر داد.
محمد سالاری در تشریح جزییات این خبر افزود: در سه پرونده کثیرالشاکی با پیگیری های بعمل آمده و به همت انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بردسیر رضایت بیش از ۷۰۰ نفر جلب گردیده است.
این مقام قضایی بیان داشت: طی سال گذشته ۲۱ هزار و  ۱۰۳ پرونده به دادگستری شهرستان وارد و ۲۱ هزار و  ۴۱۰ پرونده در این حوزه قضایی مختومه شده است.
وی نرخ رسیدگی به پرونده ها را ۱۰۱٫۴۵ اعلام کرد و اظهارداشت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در دادگستری شهرستان بردسیر نیز ۶۸ روز بوده است.
سالاری در ادامه خاطرنشان کرد: ۹۷ درصد از ابلاغیه های صادره حوزه قضایی بصورت الکترونیک انجام شده است.
سالاری با اشاره به صدور بیش از ۶۰ درصد آرای جایگزین حبس در پرونده های کیفری گفت: از مجموع ۴۳۹ محکومیت حبس، ۲۹۰ فقره معادل ۶۵٪ آراء به صورت جایگزین حبس صادره شده است.
وی یادآور شد: تعداد ۸۷۶ فقره پرونده از مجموع ۶۴۱۴ فقره پرونده ورودی شورای حل اختلاف شهرستان بردسیر نیز منجر به صلح و سازش شده است.
این مقام قضایی در خصوص اقدامات عمرانی رفاهی انجام شده در دادگستری شهرستان بردسیر بیان داشت: با پیگیری های انجامی سه هکتار زمین جهت احداث مجتمع قضایی شهرستان بردسیر و میزان ۳۰۰۰ مترمربع زمین نیز جهت احداث ساختمان انجمن حمایت در نظر گرفته شده است که با حصارکشی زمین تخصیصی به انجمن مزبور، احداث ساختمان آن در دو طبقه با زیربنای حدود هشتصد متر مربع در حال اجراست و مجتمع خدماتی رفاهی انجمن نیز درحال اخذ موافقت اصولی از مراجع ذیربط است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.