وام جهش مسکن؛ ۱۸ درصد سود، بازپرداخت ۲۰ سال و قسط ۴ میلیون و ششصد هزارتومانی در بردسیر

معاون وزارت راه و شهرسازی شرح داد؛

به گزارش کرمان امین به نقل از کاماپرس، بالاخره جزئیات بازپرداخت اقساط وام مسکن مشخص شد. بنابر اعلام معاون وزیر راه، اقساط این وام ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است. و بدین ترتیب اطلاعات وام مسکن که با هدف حمایت از اقشار دهک پایین درآمدی تبیین شده بود، اکنون به طور کامل در دسترس قرار گرفت. به گفته محمود محمود زاده، معاون راه و شهرسازی، وام مسکن برای ساخت و فروش اقساطی در مجموع ۲۰ ساله است.

بر اساس قانون جهش تولید مسکن و تصمیمات گرفته شده در شورای پول و اعتبار، سقف وام مسکن برای استان تهران ۴۵۰ میلیون تومان است. همچنین متقاضیان وام جهش مسکن در شهرهایی با بیشتر از یک میلیون نفر جمعیت، از مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان وام بهره مند می‌شوند.

متقاضیان تسهیلات مسکن در مرکز استان‌ها امکان استفاده از مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان را دارند. سایر متقاضیان در دیگر شهرهای کشور می‌توانند از وام ۳۰۰ میلیون تومانی استفاده کنند. ضمن اینکه اهالی روستاها هم امکان بهره گیری از ۲۵۰ میلیون تومان وام مسکن را دارند.

با توجه به نرخ ۱۸ درصدی سود این تسهیلات و بازپرداخت ۲۰ ساله وام، میزان هر قسط برای تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی برابر ۶ میلیون و ۹۴۴ هزار تومان و برای وام ۴۰۰ میلیون تومانی تقریبا ۶ میلیون و ۱۷۳ هزار تومان است.

متقاضیان مراکز استان‌ها هم در صورت دریافت وام ۳۵۰ میلیون تومانی باید، مبلغ ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قسط بپردازند. قسط وام ۳۰۰ میلیون تومانی برای سایر شهرها هم ۴ میلیون و ۶۲۹ هزار تومان برآورد شده و ساکنان روستاها هم برای وام ۲۵۰ میلیون تومانی باید طی ۲۰ سال ماهیانه ۳ میلیون و ۸۵۸ هزار تومانی قسط به بانک عامل پرداخت کنند.

این مبلغ اقساط در حالی مطرح شده که قبلا گفته شد طرح جهش مسکن و پرداخت تسهیلات برای آن به منظور حمایت از دهک‌های پایین درآمدی است. اما مبلغ اقساط به اندازه‌ای است که با توجه به نرخ تورم، شاید اقشار متوسط درآمدی هم در پرداخت آن دچار مشکل شوند.

جهش مسکنقسطمسکنوام
Comments (0)
Add Comment