تا پایان امسال همه زندانیان بدهکار بردسیری، آزاد خواهند شد

به همت انجمن حمایت از زندانیان بردسیر رخ خواهد داد

به گزارش کرمان امین، چهارشنبه بیست و هشتم اردبیهشت‌ماه، مجمع عمومی «انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بردسیر» برگزار شد؛ در این مجمع تعدادی از معتمدین شهرستان، به انتخاب دادستان حضور داشتند. همچنین اعضای هیئت مدیره، فرماندار و معاونت سازمان زندان‌های استان از حاضرین جلسه بودند.

انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بردسیر، اوایل زمستان سال گذشته به درخواست دادستان و به همت تعدادی از خیرین شهرستان تشکیل شده است و در مدت کمتر از شش‌ماه، منشأ اتفاقات بسیار مهم و مثبتی در حمایت از زندانیان شهرستان و خانواده‌های آنان بوده داده است.

بنابه گزارش مدیرعامل انجمن، در این مدت ۱۳ زندانی جرائم مالی و غیرعمد با مبلغی بالغ بر ۴۲۰ میلیون تومان، به همت خیرین و با مدیریت انجمن، به آغوش خانواده و اجتماع برگشته‌‌اند.

مهندس اسماعیل فخریان در ادامه گزارش خود به فعالیت انجمن در زمینه حمایت از خانواده زندانیان اشاره کرد و گفت: برخی از خانواده‌های زندانیان در وضعیت معیشتی بسیار ناگواری به سر می‌بردند و بعضاً حتی سرپناهی برای در امان ماندن از برف و باران نداشتند، انجمن توانسته است تعدادی از این خانواده ها را تحت پوشش قرار دهد و تاکنون چند واحد مسکونی برای آن‌ها از سوی انجمن اجاره شده است و همچنین انجمن  ۲۵۰ بسته کمک معیشتی بین این عزیزان توزیع کرده است؛ علاوه بر این، کمک هزینه تحصیلی فرزندان برخی از این خانواده‌ها نیز به وسیله انجمن تأمین شده است.

فخریان با اشاره به برکات این حمایت خداپسندانه برای خیرین، از جذب بیش از هشتصد میلیون تومان کمک از افراد حقیقی و حقوقی خبر داد و عنوان کرد، بخش عمده این مبلغ جهت آزادسازی زندانیان و بخش دیگری جهت تجهیز دفتر انجمن، حمایت از خانواده‌ها، خرید تجهیزات جهت ایجاد اشتغال خانگی خانواده‌ها و… صرف شده است.

گفتنی است دفتر انجمن، ساختمان مدرسه‌ای قدیمی واقع در کارخانه قند است که با درایت مدیریت آموزش و پرورش شهرستان در اختیار انجمن قرار گرفته.

مدیرعامل انجمن از برنامه‌های سال جاری این نهاد نیز سخن گفت و اقدامات هیئت مدیره در جهت خودکفایی انجمن را تبیین کرد؛ مهندس فخریان وعده داد که با کمک خداوند تا پایان امسال انجمن،اجازه نخواهد داد هیچ زندانی بردسیری به خاطر مسائل مالی در زندان بماند وی همچنین به ارائه خدمات روان‌شناسی، اجتماعی و فرهنگی کاملاً رایگان به خانواده‌های زندانیان اشاره کرد و از رسانه‌ها خواست در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند.

قبل از مهندس فخریان، فرماندار شهرستان، مهندس وفایی درباره اهمیت موضوع حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان سخن گفت و از تلاش هیئت مدیره بخاطر دستاوردهای مهم انجمن در این فرصت کوتاه قدردانی کرد.

همچنین دکتر صالحی دادستان و رئیس هیئت مدیره نیز پس از توضیحاتی، از برگزاری جشن «نسیمِ مهر» در آینده‌ای نزدیک خبر داد و همه شهروندان را به حضور در این جشن دعوت کرد.

جشنِ «نسیمِ مهر» در روزِ شنبه هفتم خرداد ماه در سالن پیامبر اعظم برگزار خواهد شد.

در پایان از میان اعضا مجمع و با رأی‌گیری، دو نفر به عنوان بازرس انجمن برای سال جاری انتخاب شدند.

افشین صالحیانجمن حمایت از زندانیان بردسیربردسیردادستان بردسیر
Comments (0)
Add Comment