انتخاب بانوی بردسیری به عنوان یکی از هشت زن تاثیرگذار استان

با حضور استاندار کرمان و از بین هزار بانوی شرکت کننده انجام شد؛

به گزارش کرمان امین به نقل از تارنمای وزارت کشور؛ چهارشنبه ۱۷ مرداد، در آیین پایانی دومین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار و با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، مدیر کل امور بانوان استان و جمعی از فرمانداران شهرستان های کرمان، از زنان تدثیرگذار استان ذیل هشت گروه فرهنگ و هنر، سیاست‌گذاری و حکمرانی، فعالیت‌های اجتماعی، تعلیم و تربیت، اقتصادی و کارآفرینی، رسانه و گفتمان‌سازی، ورزش و پژوهش تجلیل شد. در این آیین، فاطمه رضازاده، مدیر گالری کتاب پدربزرگ بردسیر به عنوان بانوی تأثیرگذار در عرصه فرهنگ و هنر انتخاب شد.

در این مراسم محمدمهدی فداکار ضمن اشاره به نقش موثر زنان در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، مدیریت و اقتصادی اشاره تاکید کرد: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و سهم بالایی نیز در تاثیرگذاری بر گروه‌های مختلف دارند.
وی اظهار داشت: اثرگذارترین و مهمترین نقش بانوان در حیطه مادری است که محور خانواده محسوب می‌شوند و کانون خانواده را حفظ می‌کنند.
استاندار کرمان با بیان اینکه، نقش اجتماعی زنان نیز به عنوان گروه مرجع، مورد اعتنا و اثرگذار است، افزود: این اثرگذاری به دلیل نوع نگاه متفاوت و عاطفی است که بانوان به جامعه دارند.
فداکار ادامه داد: در عرصه اقتصادی نیز بانوان موفقی داریم و کارآفرینان برتر بین‌المللی شده‌اند. ضمن اینکه نقش زنان در انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم را نمی‌توان نادیده گرفت.
مریم‌سادات طباطبایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز گفت: کنگره بانوان تأثیرگذار در سه مرحله بین‌المللی، ملی و استانی برگزار شد و افتخاری برای دیار کریمان است که از وجود جمع کثیری از بانوان توانمند بهره می‌برد.
به گفته خدیجه اسماعیل‌پور، دبیر علمی کنگره، در جریان شناسایی بانوان تاثیرگذار استان در قالب هشت کارگروه فرهنگ و هنر، سیاست‌گذاری و حکمرانی، فعالیت‌های اجتماعی، تعلیم و تربیت، اقتصادی و کارآفرینی، رسانه و گفتمان‌سازی، ورزش و پژوه، بانک اطلاعاتی از بانوان توانمند استان تهیه شده است.
وی افزود: هزار نفر از بانوان توانمند استان در سایت کنگره ثبت‌نام کردند و بعد از دو مرحله داوری استانی و کشوری، شاخص‌ها در هر حوزه معرفی شدند.
گفتنی است گالری پدربزرگ نزدیک به یک دهه در سطح شهرستان به ترویج فرهنگ کتابخوانی پرداخته است و در این راه از هیچ تلاشی چشم نپوشیده، کرمان امین ضمن عرض تبریک به سرکار خانم رضازاده و جامعه زنان بردسیر، موفقیت های بیشتر برای ایشان آرزومند است.

Comments (0)
Add Comment