خبرگزاری کرمان امین
پایگاه خبری اجتماعی و فرهنگی

نامه سرگشاده به نماینده محترم بردسیر و سیرجان «شهباز حسن‌پور»

مطالباتی که در بردسیر روی زمین مانده اند

جناب آقای حسن‌پور

با سلام و عرض خسته نباشید

از اطرافیان شما شنیده‌ام که از مردمان حوزه‌های نمایندگی‌تان، به ویژه بردسیری‌ها، گلایه دارید که چرا مطالبه‌گری‌شان به سه ماه منتهی به انتخابات مجلس منحصر است و در طول مابقی دوره نمایندگی شما، یعنی آن سه سه سال و نه ماهِ دیگر، کمتر مطالبه‌گری می‌کنند؛ به عنوان یکی از اهالی جامعه رسانه‌ای شهرستان بردسیر، نکاتی به ذهنم رسیده و گمان می‌کنم که ذکر آن‌ها ضروری است و البته شنیدن آن‌ها از سوی شما خالی از لطف نباشد. نکات به قرار ذیل‌اند:

۱ . چندی پیش مطلبی نوشتم درباره رسیدن آب خلیج فارس به واحدهای صنعتی سیرجان و خواهش کردم که شما و نماینده عالی دولت در شهرستان، امکان رسیدن این آب را به واحدهای صنعتی بردسیر، بررسی و پیگیری بفرمایید، هیچ واکنشی از سوی هیچ نهادی برانگیخته نشد! پیش خود گفتم شاید این‌قدر پیشنهادم غیرمعقول و نشدنی بوده است که مسئولان با پوزخندی از کنارش گذشته‌اند. همچنان در این خیال به سرزنش خود مشغول بودم که متوجه شدم به تاریخ سی مرداد، استاندار محترم کرمان در گفتگویی اختصاصی با ایرنا درباره پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان و یزد نکاتی گفته است؛ ایشان توضیح داده که آب خلیج فارس مهرماه به سیرجان می‌رسد و بهمن ماه به رفسنجان و احتمالاً یزد. نکته اینجاست که استاندار کرمان از تأمین آب شرب شهر کرمان از آب خلیج فارس نیز پرده برداشته و این یعنی با چانه‌زنی و پیگیری می‌توان برای این پروژه فرعیات و فازهای دیگری نیز تعریف کرد، پس چرا ما پیگیر رسیدن این آب به بردسیر نباشیم؟! استاندار محترم همچنین گفته است که در جلسه‌ای در تهران با حضور شما (نماینده سیرجان!) و نماینده شهرستان های جنوب، تأمین آب منطقه ویژه جازموریان و تکمیل سیل‌بند خرم برای حفاظت رودبار جنوب و منطقه ویژه جازموریان پیگیری شده است.

جناب نماینده! با این حساب در استان پهناورمان، برای مشکل کمبود آبِ سیرجان، رفسنجان و کرمان از طریق انتقال آب خلیج فارس و البته با پیگیری‌های شما رودبار جنوب و جازموریان از طرق دیگر، تدبیری اندیشیده شده است؛ لطف بفرمایید این وسط، رسیدن آب خلیج فارس به واحدهای صنعتی بردسیر را هم پیگیری بفرمایید و یا حداقل اگر نشدنی است، توضیح دهید چرا و چگونه نشدنی است.

۲ . جناب نماینده! شما همیشه نگاه ویژه‌ای به صنعت داشته‌اید و این چند سال تجربه نمایندگی شما، به ما ثابت کرده است که با صنعتی‌ها رابطه حسنه دارید! لطف کنید به دوستان‌تان در جهان فولاد بفرمایید کلنگ‌هایشان را غلاف کنند! درست است که می‌گویند ایرانی‌ها حافظه تاریخیِ ضعیفی دارند اما دیگر نه آن قدر ضعیف که فراموش کنیم در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ دوستتان جناب عباسلو کلنگ احداث کارخانه ۵۰۰ هزار تنی فولاد آلیاژی را به زمین بردسیر زد و آن طور که باخبران می‌گویند، در این سه سال و اندی دریغ از یک کلنگ دیگر که کنار آن کلنگ در راستای پیشبرد پروژه، به زمین زده شده باشد. هنوز جای آن ضربه بر تن نحیف بردسیر خوب نشده بود که به تاریخ هفت مرداد سال جاری کلنگ پروژه احداث کارخانه میلگرد کلاف بردسیر از سوی همان شرکت جهان فولاد به زمین بردسیر نشست. به دوستان توصیه بفرمایید پروژه‌ها را یکی یکی کلنگ بزنند، یا طوری فاصله‌دار کلنگ بزنند که ما یادمان برود، والا همین طور پیش برود تا یکی دو سال دیگر، یک جای سالم به تن بردسیر نمی‌ماند که مسئولان آینده کلنگ بزنند و عکس بگیرند؛ از ما گفتن بود.

۳ . جناب نماینده! شما مرد پیگیری‌های سخت هستید؛ لطفاً پیگیری بفرمایید زیرساخت‌های فرهنگی بردسیر بهتر شود؛ انصافاً در این چند سال فضاهای ورزشی، تفریحی و… رشد قابل تقدیری داشته‌اند اما به نظرم فضاهای فرهنگی و هنری بردسیر را اگر به جمعیتش تقسیم کنیم به هر نفر یک سانتی‌متر مربع هم نمی‌رسد. امیدمان به مجتمع فرهنگی بود که ناامید شد؛ لطفا با حمایت و نظارتتان دولتی‌ها را مجاب کنید کلنگ یک مجموعه فرهنگی و هنری را به زمین بزنند! کلنگ است دیگر، هزینه‌ای که ندارد!

این نکته را قبلاً هم عرض کرده‌ام که به جد معتقدم کار اصلی نماینده قانون‌گذاری است؛ اما حالا که بحث مطالبه‌گری است و حالا که آن‌چه در سه بند بالا عرض کردم بر زمین مانده، احساس وظیفه کردم که نامه‌ را خطاب به شما بنویسم، که مرد پیگیری‌های مداوم هستید، شاید در قالب وظیفه ثانویه شما، یعنی نظارت بر اجرای قوانین، بگنجد؛ به هر حال و به قول حافظ: «از هر کرانه تیر دعا کرده‌ام روان / باشد کزان میانه یکی کارگر شود»

با تشکر

صاحب امتیاز و مدیر مسئول خبرگزاری کرمان امین

محسن قائمی

1 نظر
  1. محمدحسین خسروی می گوید

    بسیار عالی بود،ممنون.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.