خبرگزاری کرمان امین
پایگاه خبری اجتماعی و فرهنگی

چند نکته از انتخابات که بعضی‌ها نباید فراموش کنند

انتخابات تمام شده است و به نظر می‌رسد یادآوری چند نکته به چند شخص خالی از لطف نباشد

حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر, انتخابات مجلس سیرجان و بردسیر, حوزه انتخاباتی سیرجان و بردسیر, نماینده مجلس سیرجان و بردسیر, کاندیدای مجلس سیرجان و بردسیر

کرمان امین-محسن قائمی؛ انتخابات تمام شده است و به نظر می‌رسد یادآوری چند نکته به چند شخص خالی از لطف نباشد:

۱ . آقای حسن‌پور مبارک‌تان باشد! لطفاً این دوره تمرکز بیش‌تری بر قانون‌گذاری داشته باشید. شما عضو کمیسیون مهمی هستید، تلاش کنید منفعت همه ایران مد نظرتان باشد و مطمئن باشید وقتی قانون اصلاح شود و منفعت عموم مردم در نظر گرفته شود، به طور خودکار کرمان، بردسیر و سیرجان و حتی طایفه و خانواده و شخص خودتان ذینفع خواهید بود.

شما نماینده همه ایران هستید، لطفاً به فکر همه ایران باشید.

۲ . ائتلاف محترم مقابل حسن‌پور! (به نظر مهم‌ترین وجه اشتراک میان شما، که بتوان آن را برجسته کرد و همه شما را ذیل آن قرار داد همین «ضد حسن‌پور بودن» بود) اکثر شما عزیزان صف‌های اول نماز جماعت مسجدها را پر کرده‌اید؛ از شما توقع نمی‌رود به همدیگر و مردم قول ائتلاف دهید و بعد راضی به ائتلاف نشوید و بعد راضی شوید و بعد عده‌ای از شما پشیمان شوند و در آخرین لحظات شخص دیگری را معرفی کنند.

وقتی ائتلاف میان معتمدی و حسینی به مشکل برخورده بود با همین دو گوش خود از یکی از نزدیکان ائتلاف شنیدم که: «ما عمداً معتمدی را در معرکه نگه داشتیم تا رأی حسن‌پور را خراب کند» و از یکی دیگر: «آدمی به دو رویی معتمدی تا به حال ندیده‌ام» البته که تنها شنیده‌های مستقیم خود را عرض کردم و اگر بخواهم از شنیده‌های با واسطه بگویم، چه بگویم؟!

و بعد از سه شنبه دوباره این معتمدی بود که «جوان مؤمن انقلابی» بود و همان افراد یکپارچه نامش را فریاد می‌زدند و بدا به حال ما که این پایان ماجرا نبود و شب قبل از انتخابات پیامکی از یکی از دوستان ائتلاف دست به دست می‌شد که «نامزد اصلح ضابطی است» و بیانیه آن روحانی محترم و… و شنیدم که برخی از نزدیکان ائتلاف برای رأی دادن به شهرستان‌های مجاور رفته‌اند با این استدلال که در حوزه سیرجان و بردسیر نامزد اصلح نیافته‌اند! امیدوارم این شنیده من دروغ باشد؛ آخر چگونه ممکن است مردمی را برای رأی دادن به شخصی برانگیزید و بعد خود برای رأی دادن به اصلح به حوزه دیگری بروید؟! مسئولیت آن رأی‌هایی که به هدایت شما و به زعم شما به نامزد غیر اصلح داده شد را چه کسی می‌پذیرد؟!

اگر چنین باشد، به گمانم سخت جای توبه است!

۳ . ائتلاف محترم مقابل حسن‌پور! اتفاقی از جلوی مسجد امام سجاد (ع) می‌گذشتم و سخنان آقای معتمدی را شنیدم که حسن‌پور را متهم به عمل خلاف می‌کرد؛ به گمانم همه ما ملزم هستیم یکی از این دو گزاره را بپذیریم:

۱ . همه نمایندگان تأیید صلاحیت شده –از جمله حسن‌پور- سالم هستند.

۲ . شورای نگهبان -زبانم لال- ناآگاه است.

شما یا گزاره سومی ارائه کنید. یا بفرمایید کدام یک از این دو گزاره را می‌پذیرید؟!

۴ . همشهریان عزیز! به نظر می‌رسد «فضای دو قطبی» یکی از آفات مهم انتخابات در ایران است. در فضای دو قطبی، اکثر انرژی طرفین صرف برانگیختن احساسات مردم با ذکر بدی‌های طرف مقابل می‌شود‌! این باعث می‌شود که بیش‌تر به خاطر رأی نیاوردن طرف مقابل، طرفدار جریانی باشیم و اصلاً یادمان برود که بپرسیم: «خب! جریان مقابل بد، شما بفرمایید برنامه شما چیست؟»

به نظر می‌آید در انتخابات بعد، بهتر است از فضای دو قطبی پرهیز کنیم و گزینه‌ها و نامزدهای کم هیاهوتر را نیز مد نظر قرار دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.